Dobra lekcja nigdy się nie znudzi.

Metody aktywizujące proces uczenia się

Metody aktywizujące proces uczenia się

czyli jak uczyć lepiej

Małgorzata Taraszkiewicz


Format: A4, plik *pdf
Liczba stron: 42
ISBN: 83-88285-66-1

4.9 ocena średnia z 131 głosów


Cena: 29.00 zł + 23% VAT
Tematyka

Praktyczny dokument w formacie pdf!

Tematyka:
Zbiór wszystkich niezbędnych informacji dla nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjów oraz placówek ponadgimnazjalnych na temat metod aktywizujących proces uczenia się.

Udostępniamy informacje, w jaki sposób wywoływać adekwatny stan gotowości do nauki określonych lekcji, jak budować więź nauczyciela z uczniami, jak budować sytuacje edukacyjne. W publikacji omówienie konkretnych przykładów metod aktywizujących, takich jak na przykład: drama, symulacja, dyskusja, obserwacja.


Korzyści

  • Kompleksowe ujęcie najważniejszych zagadnień, dzięki czemu unikną Państwo wertowania różnych książek w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące pytania,
  • Wskazówki, czego uczeń się uczy, ucząc się za pomocą określonej metody,
  • Zestaw sprawdzonych narzędzi gotowych do wykorzystania – ćwiczeń, zadań i przykładów,
  • Informacje na temat sposobów wzmacniania efektu edukacyjnego,
  • Publikację w praktycznej formie dokumentu elektronicznego.




Spis treści

1. Wielka rozgrzewka
1.1. Propozycja: „15-minutowy MENEDŻER”
1.2. Organizacja przestrzeni edukacyjnej
1.2.1. Wymiar metodyczny czyli jaką metodą/jakimi metodami będzie realizowana lekcja
1.2.2. Wymiar mentalny czyli jak wywołujesz odpowiedni stan gotowości do uczenia się na konkretnej lekcji
1.2.3. Wymiar interpersonalny czyli jak nawiązujesz kontakt z uczniami
1.2.4. Wymiar architektoniczny czyli jak budujesz sytuacje edukacyjne w sensie aranżacji klasy
1.3. Uczysz tak, jak myślisz, że należy uczyć
1.4. Przygotowując się do lekcji – START!
1.5. Cel
1.6. Metoda
1.6.1. Wybór strategii przekazywania wiedzy lub ćwiczenia umiejętności
1.6.2. Materiały
1.7. Otwieranie sytuacji edukacyjnej – w klasie
1.7.1. Jak przekażesz uczniom cel i sens uczenia się tego, co planujesz im przekazać?
1.7.2. Jak przygotujesz dobry start?
1.7.3. Czy jesteś przygotowany na dodatkowe zdarzenia edukacyjne?
1.8. Zamykanie sytuacji edukacyjnej – w klasie
1.8.1. Ewaluacja pracy uczniów
1.8.2. Ewaluacja własnej pracy
1.9. Pomyśl: JAK MOŻNA ZROBIĆ TO LEPIEJ?
2. Metody aktywne w szkole
3. Budowa scenariusza pracy do wybranej metody
4. Wskazówki do pracy wybranà metodà
4.1. Wykład
4.2. Pytania i odpowiedzi
4.3. Dyskusja
4.4. Czytanie
4.5. Obserwacja
4.6. Gry dydaktyczne
4.7. Granie ról
4.8. Drama
4.9. Symulacja
4.10. Analiza przypadku
5. Ważne pytanie na zakończenie


Autorzy

Małgorzata Taraszkiewicz – psycholog edukacyjny, edukator, trener, autor książek i materiałów edukacyjnych; kierownik Pracowni Informacji Pedagogicznej CODN, szef Wydawnictw CODN. Autor projektu i redaktor pakietu „Europa na co dzień”; koordynator i trener programu „Nowa Szkoła”; autor projektu i redaktor pakietu „Nowa Szkoła”; autor wielu programów szkoleniowych dla nauczycieli (m.in. autorski program pt. „Profesor NLP w nauczaniu i wychowaniu”); trener grup nauczycieli i dyrektorów szkół; autorka książek m.in. „Książki warte czytania dzieciom”, „Jak uczyć lepiej, czyli Refleksyjny Praktyk w Działaniu. Projektuje i prowadzi treningi i warsztaty z zakresu m.in. komunikacji, kreatywności, asertywności i rozwoju osobistego dla edukacji i biznesu.



Uwagi

Po zamówieniu dokument zostanie udostępniony do ściągnięcia lub przesłany pocztą elektroniczną.



  
Zamawiam!
Klienci, którzy kupili ten tytuł interesowali się również:

Planowanie scenariuszy lekcji i materiałów edukacyjnych


« Powrót

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.
Newsletter