Nauczycielu, uczeń zdolny to wyzwanie. Podejmij je!

Praca z uczniem zdolnym

Praca z uczniem zdolnym

Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów

Autor: Zuzanna Kołacz-Kordzińska


Format: A5
Liczba stron: 60
ISBN: 978-83-7537-228-1

4.5 ocena średnia z 440 głosów


Cena: 49.00 zł + 5% VAT
Tematyka

Uczeń zdolny, jak każde dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wymaga indywidualnego podejścia, troski, skupienia się na nim, pomocy i wsparcia. Często w większym stopniu niż uczniowie ze stwierdzonymi deficytami!

Poradnik „Praca z uczniem zdolnym” jest zbiorem przydatnych informacji oraz ciekawych pomysłów, jak wykorzystać zwykłą ofertę szkolną, aby wesprzeć rozwój talentów, a do tego odczuć satysfakcję z dobrze wykonanej pracy.


Korzyści

Poradnik „Praca z uczniem zdolnym”:
• wesprze nauczyciela w pracy z uczniem, dla którego standardowe zadania są zbyt łatwe, a przez to cała lekcja niesłychanie nudna;
• pozwoli zróżnicować metody pracy w obrębie oddziału klasowego, aby zainteresować zarówno tych najzdolniejszych, jak i tych przeciętnych;
• pomoże zrozumieć, jak wielkim wyzwaniem dla nauczyciela jest uczeń zdolny, który choć intelektualnie olśniewa, to w sferze emocjonalnej i społecznej ciągle pozostaje dzieckiem;
• ułatwi zbudowanie oferty zajęć pozalekcyjnych, które pokażą uczniom zdolnym, że szkoła także dla nich może być interesująca i inspirująca.




Spis treści

1. Co to znaczny, że uczeń jest zdolny?
1.1. Zdolności, uzdolnienia, talenty oraz…zainteresowania
1.2. Rozbudzanie uzdolnień w szkole
1.3. Jak rozpoznać ucznia zdolnego?
2. Emocje i motywacje
2.1 Nie jest łatwo, być zdolnym
2.2. Jak nie zaprzepaścić potencjału ucznia – współpraca z domem rodzinnym
2.3 Nauczycielskie lęki i obawy oraz stereotypy dotyczące ucznia zdolnego
3. Szkolna oferta dla ucznia zdolnego
3.1 Kółka zainteresowań i zajęcia pozalekcyjne
3.2 Olimpiady i konkursy
3.3 Uczeń zdolny na lekcji – rozwiązania organizacyjne
3.4 Uczeń zdolny na lekcji – przykłady dodatkowych zadań
4. Rozwój społeczny ucznia zdolnego
4.1. Ćwiczenia rozwijające integrację grupy
4.2. Ćwiczenia rozwijające współpracę w grupie
4.3. Ćwiczenia rozwijające poczucie empatii
5. Nie tylko wiedza – czyli o twórczości w szkole
5.1. Pomyśl o tym inaczej – ćwiczenia rozwijające kreatywność
5.2. Zrób to sam – czyli jak samodzielnie zdobywać wiedzę i umiejętności
5.3. Mali naukowcy – czyli eksperymenty i sytuacje problemowe w edukacji wczesnoszkolnej
5.4. Szkolne: gazetka, radiowęzeł, strona internetowa, telewizja


Autorzy

Zuzanna Kołacz-Kordzińska - pedagog specjalny i terapeuta pedagogiczny; związana z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji "EDUCATOR" jako trener i specjalista od pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, komunikacji międzyludzkiej, przeciwdziałania agresji; współautorka innowacyjnego programu nauczania w projekcie "Uwaga! Sposób na sukces" oraz poradnika “Skuteczny nauczyciel – skuteczna szkoła”.





Zamawiam!

« Powrót

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.
Newsletter