Aktualnoœci

Zwrot kosztów za spóźniony pociąg - 2007-01-23
 
Parlament Europejski ma jeszcze w styczniu przyjąć dyrektywę dotyczącą praw pasażerów pociągów. Kolejarze będą musieli zwracać za bilety.

Wprawdzie ustawa o prawie przewozowym pozwala podróżującemu PKP upominać się o zwrot pieniędzy w przypadku spóźnienia pociągu, ale w praktyce jest to droga przez mękę, bo podróżny PKP nie ma żadnych gwarancji odzyskania pieniędzy za bilet. Tymczasem w państwach Europy Zachodniej od lat linie kolejowe z własnej woli zwracają pasażerom spóźnionych pociągów koszty podróży.

Parlament Europejski ma jeszcze w styczniu przyjąć dyrektywę dotyczącą praw pasażerów pociągów, która w Polsce miałaby obowiązywać od 2008 roku. Wtedy prawa klientów PKP uległyby znacznej poprawie, nie musieliby już udowadniać swoich racji na drodze sądowej.

Zgodnie z projektem, w przypadku spóźnienia pociągu o co najmniej godzinę z winy kolei przewoźnik będzie musiał zwrócić każdemu pasażerowi przynajmniej 25 proc. ceny biletu. Jeśli opóźnienie wyniesie 2 godziny, zostanie zwrócona minimum połowa ceny biletu, a ponad trzy godziny - 75 proc.

Źródło: Gazeta Wyborcza

« Powrót

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.
Newsletter