Newsletter e-Podatki - 2013-01-08 « wstecz

Szanowni Czytelnicy !

Przyjęło się, że w trakcie narad i zebrań Rady Nadzorczej podaje się napoje i drobny poczęstunek. Jest to przejaw troski o gości z jednej strony, z drugiej zaś dbałość o wizerunek firmy. Przekazanie przez podatnika produktów spożywczych na posiedzeniach rady nadzorczej na pierwszy rzut oka wydaje się być przekazaniem artykułów na cele osobiste członków organów statutowych spółki.
Jednak organy podatkowe uznają wydatki poniesione na zakup artykułów spożywczych (kawa, herbata, napoje, kanapki) na posiedzenia Rady Nadzorczej za koszty uzyskania przychodów (decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego Izby Skarbowej w Opolu z dnia 13 grudnia 2007 r., sygn. nr PD-I/4270-0036/07/AB). Więcej praktycznych porad znajdą Państwo w poradniku elektronicznym „Leksykon zapisów księgowych od A do Z”. Leksykon zawiera ponad 500 rzeczywistych operacji gospodarczych. Więcej…

Życzymy Państwu przyjemnej lektury,

Redakcja dashofer.pl

PS. Każde hasło zawiera szczegółowy opis zapisów na kontach księgi głównej.
Aktualności
1.1. Nowe wykazy rachunków bankowych urzędów skarbowych
Ministerstwo finansów opublikowało trzy szczegółowe wykazy, zawierające aktualne numery rachunków bankowych poszczególnych urzędów skarbowych. Nowe numery kont obowiązują od 1 stycznia 2013 r.
więcej »
1.2. Można już składać deklaracje podatkowe za 2012 r.
Od 1 stycznia 2013 r. rozpoczął się okres składania rozliczeń podatku dochodowego PIT za 2012 r., trwający do 30 kwietnia 2013 r. Płatnicy powinni przekazać swoim pracownikom PIT-11 do końca lutego br. Podatnicy, którzy rozliczają się ryczałtem lub kartą podatkową, powinni zrobić to do końca stycznia.
więcej »
1.3. Najważniejsze zmiany w podatku od towarów i usług od dnia 1 stycznia 2013 r.
Od dnia 1 stycznia 2013 r. wchodzą w życie zmiany zarówno przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), jak i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
więcej »
1.4. Zmiana przepisów dotyczących działalności gospodatrczej dwa razy w roku?
W dniu 21 grudnia 2012 r. Ministerstwo Gospodarki skierowało do konsultacji międzyresortowych projekt założeń zmian w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej. Wprowadzi on zasadę „dwóch terminów”, zgodnie z którą tylko dwa razy w roku kalendarzowym mogą wchodzić w życie przepisy mające wpływ na podejmowanie i wykonywanie działalności gospodarczej.
więcej »
Komentarze i opinie
2.1. Zatrzymać przemyt! Wprowadzenie akcyzy na liść tytoniowy ograniczy szarą strefę.
Od 1 stycznia 2013 r. nieprzetworzone liście tytoniowe podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, a ich sprzedaż w Polsce dozwolona jest wyłącznie w opakowaniu oznaczonym banderolą. Pracodawcy RP podkreślają, że wprowadzenie tej regulacji można uznać za kolejny sukces prowadzonej od czerwca 2011 r. akcji „Zatrzymać przemyt”.
więcej »
2.2. Zmiany w podatkach - komentarz eksperta PKPP Lewiatan
Niezapłacona w terminie faktura nie będzie stanowiła kosztu uzyskania przychodu, skrócono termin uprawniający do skorzystania z ulgi za złe długi ze 180 do 150 dni, zniesiono  ograniczenia w stosowaniu metody kasowej rozliczenia podatku VAT przez małych podatników.
więcej »
Umowa o zachowaniu poufności
W obrocie gospodarczym strony ujawniają sobie różnego rodzaju informacje, które nierzadko posiadają znaczną wartość gospodarczą. Zaufanie do kontrahenta lub pracownika jest rzeczą niezbędną. Zdarzają się jednak sytuacje, w których potrzeba lepszego zabezpieczenia interesu firmy. W tym celu powstała publikacja: „Umowa o zachowaniu poufności”. Odnosi się ona zarówno do regulacji prawa europejskiego, jak i prawa polskiego. Publikacja oprócz opisu prawnych aspektów zawierania umów o zachowaniu poufności zawiera także wybór orzecznictwa sądowego i wzór umowy w formie pliku RTF z możliwością edycji. więcej »

Aktualne klasyfikacje statystyczne
Program komputerowy przeznaczony dla księgowych, biur rachunkowych oraz osób odpowiedzialnych w firmach za prowadzenie ewidencji księgowej i wystawianie dokumentów sprzedaży. Umożliwia wyszukanie na podstawie fragmentu „Kodu klasyfikacji” lub fragmentu „Nazwy grupowania” grup towarów lub grup środków trwałych wraz z odpowiednimi stawkami VAT lub amortyzacji. więcej »

Książka kontroli w firmie
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej nakłada na wszystkich przedsiębiorców obowiązek prowadzenie książki kontroli. W razie braku takiej książki narażasz się na kary i dodatkowe kontrole. Tych problemów możesz w bardzo łatwy sposób uniknąć. Zamów książkę kontroli w firmie. Bądź profesjonalnie przygotowany na kontrolę. więcej »

Książka obiektu budowlanego
Polecamy Państwu publikację, która ułatwi pracę i pozwoli na sporządzenie kompletnej Książki obiektu budowlanego, zgodnie z obowiązującymi przepisami. W publikacji dostępne są gotowe formularze, pozwalające na rozliczenie faktycznego wykonania każdego elementu robót. więcej »


Masz dość walki z klientami o należne Ci pieniądze? Chcesz prowadzić profesjonalną i skuteczną windykację? Skorzystaj z programu „Dokumentacja windykacyjna”. więcej »
 
  • 2013-01-29 - Efektywna komunikacja interpersonalna dla Menedżerów, Warszawa więcej »
  • 2013-01-18 - Badania kierowców i osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami w świetle zmian obowiązującego ustawodawstwa, Warszawa więcej »
  • 2013-02-08 - System INTRASTAT w 2012 i 2013 r., czyli zmiany w zakresie obowiązku sprawozdawczego, Warszawa więcej »
Koszyk

Twój koszyk jest pusty.
Newsletter